poniedziałek, 26 listopada 2018

Książka "Obudź się Kopciuszku" - Natalia Sońska



       Polubiłam klimat książek Natalii Sońskiej. Jest to bardzo spokojna i przyjemna lektura, którą można się zająć wieczorem, po pracy. Można przy niej odpocząć, przypomnieć sobie młode lata, kiedy to wtedy człowiek szuka tej drugiej zagubionej połówki.

W większości wybieram lekką literaturę naszych, rodzimych pisarek. Bardziej mi odpowiadają niż inne. Poza tym lubię wspierać Polskich pisarzy i artystów.

Tym razem sięgnęłam po serię zimową, pewnie dlatego, że to moja ulubiona pora roku.






Książka "Obudź się Kopciuszku" - Natalii Sońskiej.  Akcja powieści zaczyna się przed Sylwestrem w zaśnieżonym Krakowie.
        Główna bohaterka, Alicja, młoda lekarka, nie widzi innego sensu życia niż, tylko praca w szpitalu. Przed różnymi problemami, ucieka w tą pracę. Ma w sercu niezagojone rany w relacji z ojcem, po śmierci mamy. Praca zastąpiła jej wszystko i dlatego zamknęła się całkowicie na świat.

Paczka jej przyjaciół, z którymi przyjaźni się od liceum, udało się ją wyciągnąć na dwa dni do Zakopanego, na Sylwestra. Alicja broniła się przed tym wyjazdem, ale w końcu poddała się i jedzie.
Tam poznaje bardzo sympatycznego i miłego ratownika TOPR. Jest nim oczarowana, a zarazem przestraszyła się uczucia, które się w jej sercu nagle obudziło.
Jakie Alicja będzie miała perypetie z nowo poznanym chłopcem, trzeba dowiedzieć się samemu.

W książce  świetnie jest przedstawiony klimat pięknych i niebezpiecznych zimowych gór, cudownych Tatr, a także gościnność górali i ich rodzinne wigilijne tradycje.


A to jest zimowa seria Natalii Sońskiej, którą będę sukcesywnie czytać.






Miłej lektury.

Pozdrawiam, An

4 komentarze:

  1. Twoja recenzja bardzo mi się spodobała.Muszę zapytać w bibliotece o książki tej autorki.W ubiegłym roku zbyt późno zaczęłam szukać książek o tematyce zimowej, świątecznej.Wszystkie tego typu książki były wypożyczone na wiele tygodni.Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam książek tej autorki, ale tą recenzją zachęciłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj zarwałam kawałek nocy,żeby dokończyć czytanie "Obudź się Kopciuszku".Autorce wspaniale udało się wprowadzić w klimat Świątecznego Zakopanego.Dzięki opisywanym akcjom TOPR było trochę dreszczyku emocji.Historia głównych bohaterów też bardzo ciekawie opowiedziana. Mieć takich przyjaciół jak Alicja- bezcenne.I takie cudowne przedświąteczne przesłanie- róbmy świąteczne potrawy sami, nie kupujmy w sklepie, wtedy poczujemy tę niezwykłą atmosferę Świąt Bożego Narodzenia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie ze ksiazka sie spodobala :) uwazam, ze ta pozycja 'Obudz sie Kopciuszku' jest najlepsza z calej serii zimowej. Przynajmniej mnie sie najbardziej podobala. Pozdrawiam serdecynie, An

      Usuń