poniedziałek, 13 kwietnia 2020

Wielkanoc - historia drewnianego jajka



Wieczór, spokój i wspominanie.

           Jajko, które jest poniżej na zdjęciu, ma więcej lat ode mnie. Powstało w latach 50-tych. Jest spore, ma ok 20 cm, jest drewniane i ma piekne kolory - czerwone tło, żółte kwiaty i zielone gałązki. Zrobiła je i pomalowała sąsiadka mojej babci. Ta pani niestety zmarła zanim się urodziłam.

Babcia dostała je od niej w prezencie wielkanocnym. Ta piękna pisanka, u moich rodziców stała zawsze w regale za szybą. Mama ją wyjmowała tylko w swięta Wielkanocne i ozdabiała nim stół. Uwielbiałam to jajko, ten czerwony kolor, który nigdy się nie zmienia, jest cudowny.

         Teraz pisanka należy do mnie i co roku zdobi teraz mój stół swiąteczny . Teraz  stoi w moim kredensie za szybą, czyli historia idzie dalej.
Kiedy na nią patrze, zawsze się usmiecham, to mój bezcenny skarb. Pani artystka robiąc go włożyła w niego swoje serce i talent, i podarowała go swojej przyjaciółce, żeby jej oczy cieszył w wielkanocny poranek. To jest niesamowite, taki serdeczny dar i teraz ja go mam.

Ta pisanka, to piękne rękodzieło, ma dla mnie wielką wartosć sentymentalną, jest dla mnie wręcz bezcenny. To wspomnienia o mojej babci i o rodzinnym domu. To częsć mojej tożsamosci.





I ceramiczny kurczaczek.






PS zrobiłam jeszcze zdjęcie w dzień, bo może wieczorne zdjęcie nie pokazało dokładnie pisanki.







Pozdrawiam An

10 komentarzy:

  1. Takie przedmioty, to wspaniałe pamiątki, które przywodzą na myśl bliskie osoby i dobre chwile. Bardzo cenię takie przedmioty. Pisanka śliczna :)
    Pozdrawiam ciepło, Agenss:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest bardzo piękna i wyjątkowa

    OdpowiedzUsuń
  3. Jajko jest rzeczywiście przepiękne i ta kurka świecznik też! Pozdrawiam w drugi dzień Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam kilka takich przedmiotów które są dla mnie bezcenne bo są pamiątką po tych których już nie ma . Pozdrawiam świątecznie :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne. Takie pamiątki są bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała pamiątka, pięknym jest doceniać ich wielką wartość i o nią pielęgnować. Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczna pisanka i piękna historia. Tak, to Twój skarb, aż się uśmiecham, bo nie każdy by docenił. :) Pozdrawiam cieplutko, bądź zdrowa i pełna pogody ducha, teraz tak ważnej. Tulę mocno. :))))) <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam przedmioty "z duszą", a to jajo na pewno taką ma przez swoją historię, wspomnienia z nim związane czy serce włożone w jego wykonanie. Nadziei na lepsze jutro, jaką daje ten wielkanocny czas :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie! Obserwuję i Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń