piątek, 10 grudnia 2010

Śnieżne serca - mini kurs

Za oknem ciagle pada śnieg, tworzą się coraz większe zaspy. Ciężko dotrzeć do sklepu, nie mówie już o spacerze :)  Jak tyle śniegu w około, to jakaż moze być inspiracja  :) tylko snieżna. Przedstawiam krótki kurs na wykonanie śnieżnej ozdoby.




Materiały:
- styropianowe serca
- klej do styropianu
- brokat - biały z tęczowym blaskiem
- kryształki ewentualnie perełki
- tasiemka
- spinacz, zastosowałam w białym kolorze
- patyczek

TIP: jeżeli używamy innego brokatu niż biały, to najlepiej styropian pomalować farbą akrylową na kolor używanego brokatu. Ponieważ brokat się trochę odlepia i moga wyjść białe nieładne prześwity.


Styropianowe serduszka nadziałam na patyk/szaszłyk. Wysmarowałam klejem i posypałam brokatem, zostawiłam na całą noc do wyschnięcia.



Później przykleiłam kryształki, poczekałam aż dobrze wyschną.



Rozłożyłam spinacz, posmarowałam go trochę klejem i wbiłam w styropian.



Wystarczy doczepic tasiemkę i gotowe :)

16 komentarzy:

  1. świetny pomysł! a ja wymyśliłam że serduszka można też ozdobić paskami taśmy cekinowej :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają jak ulepione ze śniegu:) Dziękuję za kursik:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. piekny i ciekawy blog, zalogowalam sie jako czytelniczka.
    Zycze wszystkiego dobrego i pozdrawiam
    Dorothea

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł i wykonanie.Ja jestem na etapie filcowych serduszek. Twoje jednak bardzo dekoracyjnie się prezentują prawie jak śniegowe.
    Pozdrawiam
    ALina

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne, pomysłowe, efektowne

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję za pomysł, delikatne i urokliwe, mam nadzieję że zdążę skorzystać ze ściągawki przed świętami

    pozdrawiam i zapraszam do wizyty u mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Muy fino, me encanta.
    Bss.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie śniżynkowe cuda a skrzą jak śnieg w moźny słoneczny dzień
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne! i jakie proste w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam :)
    Przede wszystkim dziękuje za ten kursik! Śliczne są te serduszka i również spróbuję zrobić sobie podobne :)
    Mam tylko pytanie, jakiego kleju do styropianu użyłaś??? Nigdy takiego nie miałam w rękach i się zastanawiam czy mogę użyć np. kleju do dekupażu? bo taki akurat posiadam :)
    Będę wdzięczna za pomoc w tej materii :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    Mariola :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Urocze te serca An! I jak zwykle wszystko dopracowane i dokladne. Mnie wyjatkowo brak cierpliwosci niestety... :/

    Pozdrawiam serdecznie!
    I milego weekendu zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za miłe komentarze i mam nadzieję, że skorzystacie z kursu.

    Uzyłam "kleju do styropianu i pianek UHU", ponieważ mam wtedy pewność, że to co przyklejam nie odklei się. Odklejanie zdarzyło mi sie jak używalam innych klejów, żeby przykleić cokolwiek do styropianu. Dlatego użyłam tego specyficznego kleju.

    Jak nie miałam tego kleju, to smarowałam styropian, grubo farbą akrylową i jak był jeszcze mokry sypałam brokatem. Fabra akrylowa bardzo szybko wysycha, więc trzeba się sprężać. Efekt był dobry, ale lepszy jest przy użyciu kleju, ponieważ prawie nic się nie obsypuje.


    Nie ropbiłam decoupagu na styropianie, więc nei wiem jak ten klej się zachowuje. Myślę, że jak dziewczyny robią decoupage na styropianie i nic się nie odkleja to mozesz zastosowac ten klej do przyklejenia brokatu. Ja nie robiłam tego więc nie daje Ci gwarancji, że po wyschnięciu kleju, cały brokat się nie obsypie.
    Może spróbuj zrobic na próbę na kawalku styropianu, tak dla przekonania się. Żeby cała praca nie poszła na marne.


    Mam nadzieję, że coś pomogłam :)
    Pozdr An :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oczywiście, że pomogłaś :)
    Zrobię sobie próbę, tak na wszelki wypadek :) no i w między czasie wymyśliłam, że i tak mogę przecież styropian przemalować i użyć kleju do decoupażu. myślę, że powinno trzymać, przynajmniej brokat! :)

    Dziękuję ślicznie za cenne informacje! :)))
    Miłego wieczorku życzę i pozdrawiam z uśmiechem!
    Mariola :)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo fajny pomysł, ajak pięknie wygląda...

    OdpowiedzUsuń
  15. A jaki sklep hobbystyczny sprzedaje tak piękne gwiazdki, po prostu cudne, jestem zachwycona gwiazdkami, pozdrawiam zojka.lewandowska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń