środa, 27 października 2010

Zupa z dyni z dodatkiem jabłka

    Trwa blogowy Festiwal Dyni, więc czas przyłączyć się do wspólnego gotowania. Na tą okazję wyszperałam przepis na zypę z dyni z dodatkiem jabłka. Przepis pochodzi z gazety  "Wohnen&Garten". Smakowała mi ta zupa, więc gorąco polecam.






Składniki:
- 350gram dyni Hokkaido
- ok. 100 gram startego jabłka (użyłam kwaśnej odmiany)
- 600 ml wywaru z warzyw
- sól
- 1 łyżeczka startego świeżego imbiru
- 50 ml słodkiej śmietany
- pieprz albo papryka słodka



Dynię Hokkaido przekroić, wyjąć pestki. Pokrojąć ją na mniejsze kawałki i piec w piekarniku ok 45min w 180 stopniach. Dynię Hokkaido nie trzeba obierać ze skórki, więc i ja ją pozostawiłam. Po upieczeniu skórka jest miękka, a kolor zupy wręcz pomarańczowy.
      Upieczoną dynię włożyć do wywaru z warzyw i gotować ok 10 min., potem  zmiksować. Można dodać łyżkę masła, jak ktoś lubi. Dopiero teraz doprawić do smaku, solą i imbirem, można dodać pieprz albo paprykę słodką. Odstawić z ognia zupę i dodać śmietanę i starte jabłka. Już zupy nie gotować, bo teraz może się zważyć.Ja nie dodałam śmietany, ponieważ ograniczam tłuszcze :)





Jeszcze kurczowa trzymam się jesieni, chociaż już zrobiłam parę zimowych ozdów, ale o tym będzie dopiero po festiwalu. Gotowanie i przerabianie różnych dyń, zajmuję mój obecny wolny czas :)

Potrawa bierze udział w Festiwalu Dyni, na który również zapraszam :)

7 komentarzy:

  1. zupka boska, ale to naczynie!!!!! oalala!

    OdpowiedzUsuń
  2. Już sobie zapisałam recepturę ;) naczynie mnie powaliło, jak ja lubię takie cudeńka *__*

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupa musi być przepyszna! A miseczka po prostu rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam ochotę na taką słoneczną dyniową zupę.

    OdpowiedzUsuń
  5. O! Z jabłkiem jeszcze nie próbowała. Boska miska :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I zupa i naczynie bardzo urokliwe!
    Zupy dyniowej z dodatkiem jablka jeszcze nie robilam, ale jestem pewna, ze swietnie tutaj pasuje :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń